lördag 3 september 2011

Alltså, det här med att tappa hår

Det är inte så vidare värst kul, även om det är heeeelt normaaaaalt när man ammar. Igår var jag hos frisören och följande utspelade sig.

Vid tvätten:
Frisör: Hm, du tappar en del hår nu eller?
Jag: ... ja, jag ammar ju. Så det kan tydligen blir så.
Frisör: Ja, precis.
Frisör, efter mer tvättande och mer balsam: Oj.

I stolen:
Frisör: Jaha, vad vill du göra?
Jag, hoppfullt: Jo, jag tänkte att vi kunde klippa rent den här pagen som börjar bli, kanske klippa upp lite i nacken? Eller?
Frisör (kväver skratt): Ja, jo, det kan vi ju.... försöka med.

Sen är det ju tur att jag har jordens trollkarl till frisör, som lyckades klippa mig så att det ser ut som att jag har MER fluffigt härligt hår efteråt! Dock är jag ganska intensivt nervös inför första duschen och att fixa håret själv, helt utan salongsmagi och burrtrolleri. Känns helt rimligt att det visar sig att det egentligen bara är ungefär fyra hårstrån kvar på huvudet.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vännen -du är SÅ fin!

Ulrika sa...

Alltså, jag har banne mig inte märkt att du skulle blivit tunnhårig! Inbillning, fru Rex... :)