torsdag 1 december 2011

Cindy ska dö



Ja jävlar. Igår var det Cindy på schemat. Cindy är en av alla de benchmark workouts som finns inom CrossFit, och ja, de har alla tjejnamn. Kolla mer på det här. I alla fall - Cindy var det:

20 min, så många varv som möjligt av:

5 pullups
10 armhävningar
15 knäböj

Ser beskedligt ut, eller hur? Sist jag gjorde den här, i augusti, så hann jag 8 varv + 4 pullups. Igår blev det 13 varv!! Och det med mindre avlastning i pullupsen, och alla armhävningarna på tårna fram till de sista 4 varven, triceps sa upp sig. Kändes ruskigt bra! Nu känns det som att göra Cindy utan gummiband inte alls är långt borta. Ge mig ett par månader så ska ni få se på en hel radda pullups.

Och, som synes: händerna höll!

1 kommentar:

malin sa...

hoppas aldrig att du blir så arg på mig som du verkar vara på stackars Cindy... :O