tisdag 18 november 2008

November Rain

är ju en fantastisk låt - i alla fall var den det när jag gick på disco på mellanstadiet och dansade hasiga tryckare i gympasalen - men verkligheten av nollgradigt regn i november är allt annat än glamouröst. Inte ens mina nya vantar hjälper. Elände!

Jag har precis kommit hem från mitt tredje kurstillfälle på Projektledar-kursen, den är såååå bra! Jättekul och inspirerande och en klar utmaning. Jag håller på att ta fram en plan för ett kommunikationsprojekt på ett företag med drygt 40 "dotterbolag", och försöka få dem alla att kommunicera utåt på samma sätt och i samma profil. Kul och svårt!

Nu är det dock dags att bearbeta bilder från en plåtning i helgen, medan katterna snusar i soffan och regnet smattrar lite mysigt mot rutan. Från insidan är det härligt i alla fall!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här kom det snöblask som nu har frusit till is. Inte mycket bättre...! Projektledning är grymt kul, jag är övertygad om att planen kommer bli grym!
Puss å kram, nu ses vi snart!

Anonym sa...

mmm... håller med fullständigt - det låter så fint när Axl sjunger om det (visst var det Guns'n'roses??) men det riktiga november rainet är odrägligt!!!! huga. sitter här och huttrar... förlåt att jag inte ringde igår kväll, höras ikväll istället - ska skjutsa lite fram och tillbaka till ishallen bara... Härligt att det går så bra på din kurs - jag är GLAD för din skull hjärtat *kramar i massor*