fredag 19 december 2008

Nya regler

Ok, man ska ju vidga sina vyer ibland, har jag hört. Det har jag gjort, igår. Jag har provat att äta sniglar. Det var mycket märkligt. Vi var och åt på Stockholms Matvarufabrik, jättemysigt ställe i Vasastan. Till förrätt beställer Julian sniglar. Sniglar!! Himmel. OK, tänker jag, jag kan ju faktiskt prova, för visst ska man väl smaka på nya saker? In kommer en vitlöksdoftande tallrik med små vita snäckskal på, och Julian fattar ett stadigt tag om tång och gaffel och pillar ut en liten rackare. Då fick jag nästa chock - de är ju svarta!! Jag hade väntat mig nåt blekare, åt bläckfiskhållet, men de är ju små svarta kluttar bara! Eller, som Julian uttryckte det - "ja, de är ju lite mörka i färgen". Jo, jag tackar jag.

OK. Så kommer vi till själva smakandet. Jag ska säga att det inte var så illa alls, smakmässigt helt ok och inte alls så gummiaktigt som jag hade befarat. Men allt det där glömmer man bort, när den enda tanken som susar i 180 knyck genom skallen är "Jag tuggar på en snigel jag tuggar på en snigel jag tuggar på en snigel!!!!" It's just not right.

Men, nu är det gjort, jävlar i mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

*skrattar* ja du - det är en märklig upplevelse... nu var det väääldigt länge sedan jag åt sådana små rackare (jag och Kristina brukade äta det på Ferdinand, i mitt förra liv...) men jag kommer ihåg att det som egentligen var gott det var vitlöken... och det kan man ju äta utan sniglar ;) kram på dig vännen

Anonym sa...

god jul vännen, hoppas att du får en mysig jul... *kram*

Anonym sa...

Heeeej!!
Igår när jag kom hem från jobbet blev jag varm i hjärtat! DU gjorde min dag!
Tusen tack för det underbara lila julkortet (tycker mig känna igen pappret *L*).
Tänk att ett kort kan förändra ens dag!!
stor krAM // Anneli

Anonym sa...

jasså minsann... en del fick hemmagjorda julkort... ;) ja jag säger då det... *ler* hoppas allt är bra med dig - gott nytt år, hoppas att 2009 blir allt du kan önska... och lite till... kramkramkram