måndag 20 juli 2009

Fånigt eller livsnödvändigt?


Ja, man vet inte riktigt. Regniga dagar, såsom denna, kliar det lite i fingrarna efter en härlig bok att förlora sig i, och bokhyllan får sig en granskning. Jag har insett att jag faktiskt inte har alla Harry Potter böckerna, så som jag skulle vilja, utan 4 av 7. I blandade utgåvor, nån i pocket, några inbunda - dock samtliga i Bloomsburys färgglada barnomslag. För några år sedan kom även snygga, svarta vuxen-utgåvor, med tjusigare omslag. Är det förkastligt och fånigt att vilja köpa om alla 7 bara för att få alla likadana? Eller bör jag nöja mig med att komplettera biblioteket med de delar jag saknar? De är ju fantastiska sträckläsningsböcker, tycker jag, speciellt när regnet smattrar mot rutan...

Men visst är den fin, samlingsboxen. Det får man ge den.

1 kommentar:

malin sa...

köp köp köööööp :) puss!