fredag 31 oktober 2008

Vampyrer och Halloween

åååå.... såg "Låt den rätte komma in" i onsdags - svensk vampyrfilm som utspelar sig i Blackeberg 1981 - what's not to love??? Jag blev helt kär när jag läste boken av John Ajvide Lindqvist (och väldigt rädd bitvis), och filmen gjorde mig inte besviken! Vacker, lågmäld, ångestladdad och jätteläskig. Fantastiskt.

På tal om läskigt - idag är det Halloween-fest hos Juliana, det ska bli kul. Shit, måste gå ut och köpa mig en kjol! Det hade jag glömt. Tror faktiskt att det både blir lilla kjolen och lilla stöveln idag....!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jeeeezzzz... jag läste om filmen - att den hade haft premiär - och så tänkte jag "oh my - undrar om jag vågar gå och se den... det är väl bara anna som skulle vilja följa med..." men du bor ju så långt bort *blink* och nu har du redan sett den... jag får vänta på dvd-versionen tror jag, för boken var ju bra så man nästan svimmade - jag hade ALDRIG läst den om inte DU hade rekommenderat den :) hoppas du hade kul på festen igår...? *kramar* saknar dig fortfarande

Anonym sa...

Gött att filmen var bra! Får se om den kommer hit med tanke på att det bara visas en film i veckan...
Snön ligger kvar än men håller på att töa bort nu. Man börjar sakta inse att snart kommer snö som kommer ligga fram till typ mars-april.
Det är ju lite kul att fixa med håret, blir jobbigt när det växer ut bara men då får man väl låta frisören göra något helt fantastiskt!
Puss å kram