lördag 23 maj 2009

The Lovestory of Jämtland

Ja, den liksom bara fortsätter! Helt sjukt vad jag gillar att bo här, att kika ut på fjällen och kuta omkring på stigar i skogen, njuta av tystnaden och titta ut över Storsjöns vatten... det är så ljuvligt. Just nu läser jag även en helt fantastisk bok som heter "The Gargoyle", av Andrew Davidson. Magiskt vacker och lite mystisk, den bara rinner genom händerna på mig!

Den här veckan började med en dagstur till IKEA i Sundsvall (det är ju en bit va), och kom hem trötta, men ett skrivbord och en spegel rikare. Så nu är äntligen min dator uppe, mina saker inflyttade i garderober, och nya datorprogram inhandlade... och massa jobb igångsparkat! Sen har veckan flutit på, vi har fixat hemma, Julian har åkt longboard, vi åkte till Åre en sväng och kikade på en solskensglittrande skuta, och tittade avundsjukt på downhill-folket. Men snart så! Julian börjar jobba på måndag, och på onsdag sticker jag till Stockholm för lite jobb, för att sedan fortsätta till Göteborg och en återträff med gymnasieklassen. Tydligen är det 10 år sedan studenten... det känns helt overkligt. Lite läskigt men roligt ska det bli!

Idag har vi sprungit en vända på Frösön, åtta kilometer blev det till slut, kändes fint i benen. Vädret var så vackert att vi inte kunde få någon ro inomhus, så på eftermiddagen gav vi oss ut i stan och hittade ett mysigt fik där vi satte oss med våra böcker. Solsken, kaffe, bok.... och en ljuvlig man vid min sida. Jag är hemma nu.

2 kommentarer:

malin sa...

åh gumman... jag får tårar i ögonen - det jag mest av allt vill är att du ska få "vara hemma" och är du det nu så är jag lycklig också... även om jag tycker att du är långt borta.. hjärtat. ses vi på söndag? love you, kramkramkram

Anna J sa...

OMG! Det låter verkligen helt underbart!
Tusentals med pussar och kramar