måndag 15 juni 2009

Hur mycket regn kan det finnas?

Ja, ganska mycket. Här har det regnat konstant sedan i fredags, två dagar av dagsregn - en jämn ström av oupphörligt regn. Och idag är det likadant, 5 grader och mer dagsregn. I lördags trotsade vi vädret och åkte ut till Andersön för att vandra, en ljuvlig stig runt hela ön som är ett naturreservat. Det blev knappt tre timmars vandring, helt ljuvligt, och många vackra vyer av både skog och sjö. Det gjorde liksom ingenting att det regnade, snarare tvärtom. Igår höll vi oss inne, läste bok och bara hade det mysigt i soffan istället. Planen var att dra ut och cykla en sväng, med det var bara för blött.

Idag är det tvätt och andra förberedelser för avresa - snart blir det Island!!! Imorgon åker jag till Stockholm för att sova en natt, och på onsdag morgon går flyget till Reykjavik! Stor vandringsryggsäck inhandlad, idag ska den packas med funktionskläder och frystorkad mat.... det ska ut och upptäckas förstår ni! Längtar som en galen, det ska bli så kuuuuul!!!

4 kommentarer:

Sussi sa...

Vi håller tummarna för solens återkommst! :)

malin sa...

undrar just... om du har kommit hem ännu... :) hoppas att du haft en underbar vistelse på island, jag vill höra allt!!! ring när du kommer hem vännen - plis? *kramar*

malin sa...

välkommen hem mitt hjärta - nu vill jag se bilder! för du hade väl med dig kameran??? ;) puss och kram

malin sa...

NU är du hemma iaf - härligt att prata med dig, ursäkta att jag störde dig när du handlade... hörs snart igen väl? saknar dig hjärtat... *kramar*