söndag 27 maj 2012

En sak i taget

Det har blivit mantrat för de senaste veckorna, mycket jobb och många planer kräver sitt. I veckan som gick for jag runt halva Sverige och plåtade, roligt och intensivt - och extra skönt att komma hem till familjen i det lilla röda huset på landet. Där klockan går lite långsammare och jag andas lite lugnare. Och saker och ting blir gjorda ändå.

Det jag inte har hunnit med i veckan är att träna. Det blir gärna så när det är mycket jobb, jag har liksom inte ro i kroppen att släppa jobbet och träna istället. Det blir nån sorts halvhjärtad insats på gymmet med tankarna i datorn och på att-göra-listan. Blir varken hackat eller malet. Så den här veckan (och troligen den kommande) så skiter jag i det och jobbarjobbarjobbar istället. Siktet är inställt på den 5 juni, för då ska ALLT vara klart. Då går bilen söderut. LÄNGTAR.

1 kommentar:

malin sa...

tänk, jag vet ett ställe till där klockan tickar sakta - och snart ska jag få dela det med dig <3 puss, längtar mig galen...