lördag 5 januari 2013

Leken och livet

Idag hade vi en date på boxen, maken och jag. Det är en lyx för oss, att kunna få träna tillsammans! Julian nötte på sin ryckteknik och jag körde enbensstyrka med hjälp av att göra pistoler och sen testkörde jag ett av passen som kommer i veckan. Kul!

Det där med leken då? Jo, allt som oftast blir det lite lekstuga i boxen. Häromsistens så kastade Julian och Andreas en 12-kilos kettlebell till varandra (kan ses här) och idag hade vi armhävningslekar. Mest för att testa hur högt vi kunde hoppa upp från botten på en armhävning. Vi hade sett ett klipp med en kille från Crossfit Concor som hoppade upp på 96 cm från en armhävning (!!!), så vi byggde upp 20 cm med plattor. Och sen 25. Och 30. Och till slut fick vi slut på plattor och fick ta till boxar istället (50 cm). Och det klarade bara Julian. Men jag! Jag hoppade i alla fall upp på 35 cm!!


2 kommentarer:

malin sa...

hmmm - tror inte mina ord fastnade, jag försöker igen:

oh my god - ni är galna, jag älskar er <3

malin sa...

Komigenkomigenkomigen - bloggabloggablogga ❤