onsdag 1 februari 2012

När internettet kom till byn

Ja, då kan det se ut lite såhär:


Så nu har vi ÄNTLIGEN uppkoppling! Då gäller det bara att lokalisera minneskortläsaren... hmmm. Troligen i en flyttkartong nära dig.

Alva leker på golvet mest hela tiden nu, kryper omkring, klättrar upp på sin gåstol och äter papper. Jag håller som bäst på att plugga CrossFit-teori inför kursen i helgen, det ska bli så ruskigt roligt! Dessutom lite extra pepp, för idag börjar en Utmaning på gymmet - 30 dagar av Paleo-kost. Det innebär 30 dagar med endast kött, fisk, grönsaker, frukt, nötter, frön. Inga halvfabrikat, inga mejeriprodukter, inget spannmål och baljväxter, inget socker, ingen alkohol.

Det är inte så stor skillnad mot vad vi äter sedan tidigare, det enda som vi behöver plocka bort är mejeriprodukterna. Jag saknar mjölken i kaffet idag, men tror nog att det här kommer blir bra. I trettio dagar klarar man allt, och det ska bli spännande att se hur det känns i kroppen. När vi lade om kosten förra året och exkluderade allt spannmål och socker kändes det verkligen helt magiskt bra, piggare och friskare än någonsin, och blodsockersvängningarna i humöret planade ut - plötsligt inte längre vansinnigt arg av hunger! Jag gillar det verkligen, genom att äta "rent" så är jag mätt längre, är piggare över hela dagen och hamnar aldrig i paltkoma efter en måltid.

Så idag blev det frukost på två kokta ägg, en avocado, en tomat och kaffe utan mjölk. Känns fint!

1 kommentar:

malin sa...

wow - vilken utmaning! jag är såklart helt säker på att ni båda klarar detta utan problem, men jag är såå nyfiken på att få höra om resultatet - hur känslan är under tiden och efteråt!
och lilla söta A - mitt hjärta smälter... jag saknar henne så det värker <3 ja dig också såklart Anna min vän
KUUUUL att vi har planer på gemensamt projekt nu - jag kunde nästan inte somna igår - tankar och idéer bara snurrade :)
Puss&kram<3