måndag 6 februari 2012

Paleo, vecka 1

Ja, det här rullar ju på riktigt bra! Första veckan har snart passerat, och det har inte ens varit svårt. Det var lite trixigt i helgen när jag var på resande fot - hade med mig 6 kokade ägg i väskan som nödlösning, och det gick fint. Kompletterade med nötter och avocado och lite frukt, så gick det som smort.

Den största skillnaden så långt är att det kräver lite mer planering med matlagningen - till exempel så går ju vanligt smör bort (mejeriprodukt), men klarat smör (smörolja) är ok. Sagt och gjort, jag klarade smör och silade, så nu finns det i kylen. En annan stor skillnad är hur det känns i kroppen. Jag känner mig lätt, även direkt efter en måltid, och håller mig mätt längre på varje måltid. I helgen kändes det också som att jag kunde hålla en jämn prestationsnivå på träningarna som låg insprängda 3-4 stycken under dagen, och inte bränna ut mig på första och sen inte komma igen. Känns bra! Dessutom känner jag mig mer alert och igång, gladare och piggare och känner att jag får gjort saker, mer motivation helt enkelt. Om det har med kosten att göra låter jag vara osagt, hur som helst känns det jäkligt härligt.

Kokospannkakorna idag var en höjdare, de höll inte ihop lika bra vid stekningen som när jag gjorde dem på grädde istället för kokosmjölk, men attans vad goda de blev. Trasig pannkaka är likväl pannkaka, tänker jag.

Inga kommentarer: