tisdag 11 oktober 2011

Dagens boost

Idag har jag fått uppleva en helt ny dimension av service. Knatade i förbifarten in hos en sedan tidigare okänd, ganska oansenlig frisörsalong, i jakt på marockansk hårolja (förklaring kommer), och möts av kanske jordens trevligaste karl som berättar om produkten, frågar mig om mitt hår (or the sorry excuse for it), och rekommenderar (utan att sälja!!) att jag borde använda någon typ av proteinschampoo också. Jag köper oljan, tackar så mycket, kommer tre steg utanför dörren när jag inser att jag inte behöver göra det svårare än nödvändigt för mig - jag går tillbaka in och ber om hjälp med proteinshampoo.

Då inträffar det, miraklet. Han pratar vidare lite om det här schampoot si, det här shampoot så, och sen: "Du kanske skulle vilja prova det, nu direkt? Om du har tid? Kanske lite skalpmassage också?" Vad säger man? (Man säger inget. Man bara dör stilla, tackar sin lyckliga stjärna och rinner ner i frisörstolen). Jag fick håret tvättat med schampoot jag tänkte köpa, omsorgsfullt fönat och fixat med de andra två stylingprodukterna som jag också hade sneglat på. Och resultatet? En DRÖM. Förutom att känna sig löjligt ompysslad, så har jag fått bevisat för mig att grejerna fungerar, håret känns helt fantastiskt. Glansigt och fylligt, liksom. Det är jag ju inte bortskämd med, precis.

Så, håroljan? Tips från Ulrika, tydligen något som gör underverk för torrt och trassligt hår. Kan intyga att JA. Det gör det.

Funderar på att direkt konvertera till ny frisersalong, är numer ruggigt imponerad av Hos Gösta.

Inga kommentarer: