söndag 9 oktober 2011

Nu har det gått sådär lång tid igen

Saker jag har haft för mig senaste tiden:

Skaffat ett kul jobb
Köpt ett fantastiskt hus
Flugit en massa mil med Alva
Skrapat ihop tre hela double unders på raken
Gjort en pullup alldeles själv
Firat Alvas 6-månaders dag

Känns som en helt ok september, måste jag säga. Från och med 1 mars börjar jag som produktionsledare på reklambyrån Syre (syre.se), vilket känns ruskigt pepp!! Kul jobb, kul företag, klart intensivt kommer det att bli. Innan jag börjar jobba, så kommer vi med all säkerhet ha flyttat in i vårt hus i Lit, något som också känns väldigt härligt, minst sagt. Det är lite oklart ännu exakt när det kommer att gå av stapeln, men vi lär väl få veta i veckan.

Ok. Flygandet då? Jo, jag och Alva har varit nere och hälsat på fem dagar i Göteborg. Flygresan gick jättebra, Alva sov mest hela tiden och i övrigt vaken och glad och flirtade vilt med flygvärdinnorna. Väl nere i Göteborg var det fullt schema med släkt och vänner en stadig ström, roligt och lagom utmattande. Väl hemma igen på fredagen så kraschade jag i soffan med huvudvärk av episka mått, men efter en massa Alvedon och en god natts sömn så var jag på banan igen på lördagen.

Double unders ja. Det är som vanliga hopprepshopp, fast man sveper två varv med repet på varje hopp. Sjukt knepigt innan man kommer på tricket, och även efter. Jag har nött lite på det ett tag nu, och igår fick jag till tre på raken. Igen. Sen är det stopp. Annars kämpar jag vidare med min enda egna pullup och gör några till med band, hade tänkt mig att få till tre egna före jul.

Och så har barnet blivit hela 6 månader. Ett halvår!! Jag kan knappt begripa att hon redan är så stor!! Julian och jag firade i stor stil med en god middag, känns härligt.

Inga kommentarer: