fredag 1 juli 2011

Dag 1: Bästa bok jag läste förra året

Det var nära att jag missade startskottet för hela min månadslånga bok-bonanza! Elände!

Ja, det var inte helt lätt att välja vilken bok som skulle ta den här platsen. Inte blev det lättare av att jag är smått dement och har svårt att minnas när jag läste vad. Så, jag tror det får bli The End of Mr. Y, av Scarlett Thomas. Mest för att den engagerade mig, jag slukade den, förundrades och blev nyfiken på en massa vetenskap och filosofi under tiden. Samt rekommenderade den till alla jag mötte, med varierad framgång: några gillade den som jag gjorde, vissa tyckte att den var "helt ok", och andra tyckte den var helt förfärlig och undrade vad i helvete jag menade egentligen. Ganska intressant, att en enda liten bok kan ge så diametralt motsatta upplevelser!


Inga kommentarer: