tisdag 19 juli 2011

Dag 18: En bok du blev besviken på

Hm, sådana har man ju läst några stycken. Dels där baksidestexten lovade nåt helt fantastiskt, eller att en kompis rekommenderade en bok som jag inte förstod alls (i det fallet kanske mest besviken på mig själv, egentligen) eller en bok som AAALLLAAAA BAAA ÄÄÄLSKAAAR som jag tyckte var sådär. Da Vinci-koden och den typen av kioskvältare är väl ett ganska enkelt exempel.

Men ja, mest jobbigt tyckte jag nog det var med Wolf Hall. En bok som jag inledningsvis gillade mycket, och jag ville så gärna tycka att den var helt fantastisk från början till slut!! Men det gick inte. Någonstans när det börjar gå mer åt helvete än vanligt för den gode Thomas så orkade jag liksom inte mer. Synd på en bra bokidé.

2 kommentarer:

malin sa...

hmm... ja det är svårt att plocka ut en enda - men den där känslan av att inte ha förstått det alla andra verkar ha förstått - den känslan hatar jag :)

Ulrika sa...

Jag började läsa den, gav upp. Jag ger bara upp böcker som jag VET att jag inte gillar.